Önskan om digitalisering

Feedback Forum Frågor och synpunkter Önskan om digitalisering

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14261
    Jimmy
    Gäst

    Hej!

    Jag undrar om det finns möjlighet att påverka vilka tidningar som digitaliseras (utgivna från 1907 och framåt)?

    Mvh//Jimmy

    #14262
    jonahl
    Keymaster

    Hej.

    KB:s anslag för tidningsdigitalisering täcker endast den årliga utgivningen. För retrospektiv tidningsdigitalisering är KB beroende av extern finansiering och sökande efter pengar för detta pågår ständigt.

    De som hjälper oss med finansiering kan absolut påverka vilka tidningar som digitaliseras.

    Jonas Ahlberg

    #14301
    Jimmy
    Gäst

    Jag kan personligen tycka att de tidningar som fortfarande existerar borde ha ett intresse av att ha hela sin produktion digitaliserad och därmed bidra ekonomiskt till att förverkliga detta.

    Mvh//Jimmy

    #14307
    jonahl
    Keymaster

    Hej.

    Intresse finns definitivt, men den höga kostnaden avskräcker ofta.

    Jonas Ahlberg

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Forumet ”Frågor och synpunkter” är stängt för nya ämnen och svar.