Hur får man använda bilderna?

Feedback Forum Frågor och synpunkter Hur får man använda bilderna?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6626
    Caroline
    Gäst

    Om jag tar skärmdumpar på artiklar/notiser, hur får jag använda dessa? Är det t.ex. okej att lägga upp på en blogg om man länkar till källan?
    Är det någon skillnad på det öppna och det man måste läsa på biblioteken?

    #6627
    jonahl
    Keymaster

    Hej.

    Material fram till och med 1906 kan användas utan upphovsmannens medgivande.
    För skyddat material behöver du upphovsmannens tillstånd.
    Läs mer om upphovsrätt på KB och upphovsrättsorganisationen Bonus Copyright Access

    Jonas Ahlberg

    • Det här svaret redigerades för 7 år, 1 månad sedan av jonahl.
    • Det här svaret redigerades för 7 år, 1 månad sedan av jonahl.
    • Det här svaret redigerades för 7 år, 1 månad sedan av jonahl.
    • Det här svaret redigerades för 7 år, 1 månad sedan av jonahl.
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Forumet ”Frågor och synpunkter” är stängt för nya ämnen och svar.