Upphovsrättslagen? Feedback › Forum › Frågor och synpunkter › Upphovsrättslagen? Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 4 månader sedan av jonahl. Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt) Författare Inlägg februari 1, 2018 kl. 7:08 e m #11128 AndersGäst Hej, undrar om det är ok att dela (kopiera) vissa intressanta gamla tidningsartiklar från tex 1890tal-1906 på tex Facebook i stängda grupper? Hur fungerar upphovsrättslagen? Tack på förhand. februari 1, 2021 kl. 10:03 e m #11129 jonahlKeymaster Hej. Allt material äldre än 115 år är fritt och går bra att dela hur man vill. Gränsen för det fria materialet flyttas dagligen fram med ett dygn. Jonas Ahlberg Författare Inlägg Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt) Forumet ”Frågor och synpunkter” är stängt för nya ämnen och svar.